Startup Budapest

Vestbee: VC Funding In CEE reached over €1B in the 3rd quarter of

According to the VC Funding In CEE Report - 3Q 2021 recently published by Vestbee, the biggest matchmaking platform for startups, VC funds, accelerators and corporates in Central & Eastern Europe, the number of fully disclosed investments in the region in 3rd quarter reached over 190 and exceeded €1B in total funding.

As reported by Vestbee, the most appreciated industries in 3Q 2021 include Ecommerce, Food Delivery, AI, Fintech, Analytics, Cyber Security, Biotechnology, while Poland and Estonia were the most active countries, securing 111 and 26 rounds respectively. Among startups that received the largest fundings worth mentioning are Bolt (Series E - €600M), eobuwie (Venture round - €110M), Printify (Series A - €38M), and Novakid (Series B - €29.5M). Additionally, the report highlights the most active investors in CEE, that is OTB Ventures, TMT Investments, Change Ventures, Movens Capital, Lemonade Stand, Startup Wise Guys, Fil Rouge Capital, Day One Capital, Lighthouse Ventures.

VC Funding In CEE Report as a comprehensive overview of the CEE startup funding rounds and VC transactions also includes a month-by-month investment comparison covering fluctuations in funding level and exposure of the most impressive funding rounds. Additionally, there is a list of TOP 50 startups from the region that raised investments in the 3rd quarter of 2021.

The next publication of the VC Funding In CEE Report - overview of VC investments in 4Q 2021 in Central & Eastern Europe will be published in January. Stay tuned for more insights from Vestbee on CEE startup & VC ecosystem.

To explore the full VC Funding In CEE Report- 3Q 2021, visit https://www.vestbee.com/blog/articles/vc-funding-in-cee-report-3q-2021

180 millió forint befektetést kapott a photon, a fotósok Uberje

180 millió forint tőkét fektetett be az MFB csoporthoz tartozó Hiventures a fotósokat és videósokat, valamint potenciális megrendelőiket összekötő online, automatizált platformot fejlesztő magyar startup vállalkozásba, a Photonba.

A Photon segítségével a megrendelők gyorsan és egyszerűen, mindössze néhány kattintással megkereshetik a számukra legmegfelelőbb fotós és videós szakembert, legyen szó rendezvény- vagy portréfotózásról, reklámfilmről vagy streamről. A platformon a fotós villámgyors kiválasztástól kezdve – a kényelmes bankkártyás fizetésen át – a projekt lezárásáig a teljes munkafolyamat végigkövethető.

A Start it @K&H inkubátorprogramjában fejlődő Photon közössége jelenleg több mint 100 fotós és videós szakemberrel büszkélkedhet, a startup olyan ügyfelekkel dolgozott együtt, mint a MOL PB gázpalack, a Telenor, az Erste Bank vagy a Prezi. A stabil piaci pozíciójára építve, a tőkebefektetés segítségével a startup folytatja hazai piaci jelenlétének kiterjesztését, emellett pedig már a nemzetközi terjeszkedési lehetőségeket is vizsgálja. “Nem maradunk Magyarország határain belül, a következő évben kilépünk a német piacra, aminek az előkészítése már megkezdődött, jelenleg is van német ügyfelünk” – mondta el Volom Sára, a Photon ügyvezetője.

A Photon a Hiventures Magvető befektetési programjából kapott 180 millió forint összegű befektetést. „Régóta nyomon követtük már a Photon fejlődését és bíztató volt mindaz, amit az elmúlt hónapokban és években láttunk tőlük. Több megbízható piaci partnerünkkel is dolgoztak már korábban, ez pedig egy olyan validáció volt számunkra, amely biztos alapokra helyezte a befektetést. Hiszünk az alapítók elkötelezettségében és piaci ismeretükben, valamint Sárában, aki fiatal kora ellenére rátermett cégvezetőnek bizonyul” – mondta el Dráfi György, a Hiventures Magvető befektetési programjának igazgatója.

A szolgáltatásaival korábban leginkább a B2B fotópiacot célzó Photon megrendelései között az elmúlt két évben egyre nagyobb számban szerepeltek videós projektek, ezért a következő két évben - többek között - a videós projektek megrendelési folyamatba történő beépítésével is szélesítik majd a platformon elérhető szolgáltatások portfólióját. “Célunk elérni azt, hogy a fotózás és videózás kapcsán a felhasználók első gondolata a Photon legyen, hasonlóan ahhoz, mint amikor az ételrendelésről mindenkinek a Wolt jut az eszébe” – tette hozzá a Photon ügyvezetője.

A Photon tökéletes példa arra, hogy hogyan lehet egy meglévő piacot innovatív módon újragondolni. A mi feladatunk, hogy a Start it @ K&H szakértő mentoraival, a K&H által biztosított hazai- és nemzetközi kapcsolatrendszerrel és az inkubátor közösségépítő tevékenységével segítsük a csapat fejlődését, nemzetközi sikereinek megvalósulását” – hangsúlyozta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

A 2018 januárjában alapított Photo korábban részt vett a második Telenor Accelerate programban, aminek keretében hétmillió forint összegű befektetéshez, valamint szakmai mentorációhoz is jutott. A telekommunikációs vállalat azóta is szorosan együttműködik a startuppal.  „A startup világban a „százból egy” szabály szerint látnak napvilágot sikeres projektek, a Telenor Accelerate programban részt vett nyolc startup közül öt a mai napig fejleszti termékét, és a kiugró sikerek, mint a Photon fejlődése és sikeres tőkebevonása a bizonyíték arra, hogy jól döntöttünk a verseny idején. Szívből gratulálunk a Photon csapatának, új mérföldkőhöz érkeztek!” – mondta el Dávid Zoltán, a Telenor Magyarország stratégiai vezérigazgató-helyettese.

Az akcelerátor program három mentora – Simó György, Varga Zoltán és Nagy Dénes – azóta tulajdonostársként is segíti a startupot, 2019-ben pedig a Telenor Accelerate program egykori vezetője, a Photont felfedező Takács Zoltán is csatlakozott a csapathoz. Később a Photon sikeresen pályázott a Design Terminal három hónapos, intenzív vállalkozásfejlesztő mentorprogramjának 2018-as őszi szemeszterére is.

48 óra a kódok világában: újra Budapestre érkezik a JunctionX hackathon

Hat éve indult hódító útjára a Junction-mozgalom Finnországból, az ebből kinövő JunctionX hackathon-sorozat pedig villámgyorsan letarolta a globális tech közösséget és a kódolók kedvencévé vált világszerte. A nemzetközi megmérettetés ismét Közép-Kelet-Európába hívja a tehetséges IT-fejlesztőket október 22. és 24. között, hogy innovációikkal és szakmai felkészültségükkel lenyűgözhessék a piaci nagyágyúkból álló zsűrit - és a közönséget. A jutalom nem marad el, a legjobb csapatokat ugyanis akár 3000 euróval díjazzák, ötleteiket pedig a zsűriző vállalati szakértők támogatásával akár meg is valósíthatják. Nagy lehetőség ez a magyar fejlesztők számára, hiszen akár személyesen is versenyezhetnek a budapesti kódoló maratonon: a részvétel ingyenes, regisztrálni pedig ITT tudnak az érdeklődők.

Nem mindennapi sikertörténet áll a JunctionX mögött, hiszen csupán néhány év alatt a nemzetközi tech közösség egyik legjelentősebb hackathon-sorozatává nőtte ki magát, és a világ számos pontján a helyi fejlesztői kultúra szerves részévé vált. Október 22. és 24. között újra Budapestre érkezik a népszerű kódolóverseny, a nevezőknek pedig éppen 48 óra áll a rendelkezésükre, hogy megmutassák egyedi ötleteiket és techtudásukat. A megmérettetés a Prezi és az IBM Budapest Lab spinoff-ja, a CraftHub szervezésében valósul meg Magyarországon a hazai rajongók legnagyobb örömére: a hibrid esemény az EPAM jóvoltából személyesen is látogatható lesz, akinek azonban nincs lehetősége csatlakozni, az online térben is részese lehet az élménynek.

junctionx_budapest_2019.jpg

Az innováció a lételemed? Mutasd meg!

A szervezők október 20-ig várják az összeszokott csapatok és a magányos farkasok jelentkezését. A hackathon menetrendje egyszerű: a nevezők október 22-én ismerkedhetnek meg a különböző kihívásokkal, majd azonnal meg is kezdhetik az ötletelést. Ezt követően pontosan 2 nap áll majd rendelkezésükre, hogy összeállítsák a projektjüket bemutató 2 perces videót, illetve leadják az elkészített forráskódot. Mivel a pitch videó elsődleges célja, hogy „eladja” a zsűrinek a fejlesztők által kitalált ötletet, a prezentációkon kívül tartalmazhat vicces animációkat vagy akár demókat, a lényeg, hogy megmutassa, a nevezők sikeresen kombinálták a kreativitást és technológiai tudást a kihívás teljesítéséhez. Amennyiben a csapatok elakadnának a feladat megoldása során, bármikor kérhetnek segítséget a közreműködő mentoroktól.

A hackathonra nem csak az öreg rókák jelentkezését várjuk, sőt, az egyetemisták, pályakezdők, fiatal fejlesztők akár előnyt is kovácsolhatnak abból, hogy friss szemmel tekintenek a világra és a szakmájukra. Lesz olyan kihívás, ahol szükséges a magas szintű programozói tudás, de olyan is, ahol inkább a kreativitás, innovatív gondolkodásmód, business skillek lesznek hasznosabbak. Nagyon örülünk, hogy ismét elhozhatjuk a JunctionX-et Budapestre, hiszen egy nyitott szemléletű, nagyon újszerű kódoló eseményről van szó, ez pedig egybevág a céljainkkal: IT-rendezvényeinkkel egy élő, dinamikusan fejlődő globális közösséget szeretnénk létrehozni, melynek alapja a tudásmegosztás és az együttműködés– mondja Baccifava Médea, a szervező CraftHub egyik alapítója.

Többezer eurót érthet a legjobb megoldás

A JunctionX Budapesthez csatlakozó vállalati partnerek által kitalált és szponzorált kihívások nyertesei 1500-2000 euró értékű nyereménnyel gazdagodhatnak minden győzelemmel, a közönségszavazás nyertese pedig 500 eurót kap jutalmul a Crafthub-tól. Az egyes kihívások bajnokai a mezőny által választott kedvencekkel együtt élőben prezentálhatják újra ötleteiket, illetve válaszolhatnak a projektek kapcsán érkező kérdésekre. Ebből a körből kerül ki a JunctionX Budapest abszolút győztese pedig összesen 3000 eurós pénzdíjjal távozhat. Az indulók számára azonban a bőkezű díjazás mellett az is vonzó lehet, hogy a nemzetközi közösségnek és a vállalati partnerek képviselőinek is megmutathatják magukat, a legjobb ötletekre pedig akár le is csaphatnak a szponzorok. A JunctionX Budapest idei szakmai partnerei az EPAM, a Vodafone, a Varian és a Wise, a fődíjat a Google ajánlotta fel, míg kommunikációs fronton a Bosch és az Erste is segíti a szervezők munkáját.

„Izgatottan várjuk a hazai kódolók jelentkezését a JunctionX Budapestre, hiszen a magyar szakemberek hagyományosan kiválóan szerepelnek a hackathonokon. A legutóbbi CraftHack ötletversenyünkön a zsűri fődíját és a közönség szavazatait is egy magyar csapat innovációja nyerte el: a Blink nevű formáció egy, a jövő munkahelyeit támogató belső kommunikációs applikációt hozott létre, mely a közösségépítést, a rugalmas és befogadó céges kultúra kialakítását segíti. Ehhez hasonló, a gyakorlatban is eladható megoldásokat várunk a versenyen, melyekben a piaci szakemberek is megláthatják a fantáziát” – teszi hozzá Baccifava Médea.

Stúdió a zsebedben: 250 millió forintos befektetést kap a mobilos videógyártást forradalmasító magyar startup

Manapság már szinte bárkiből lehet hobbivideós, de sokak számára egyben hivatást és megélhetést is jelent az audiovizuális tartalmak készítése. A verseny óriási az online térben, és nem csupán a mennyiség, de a minőség is sokat számít a telített piacon. A magyar RECnGO mobilalkalmazása éppen erre a kihívásra kínál megoldást: segítségével bárki levezényelhet egy akár 6 kamerás élő közvetítést is saját okoskészülékeivel. Az applikációval profi képi anyagok állíthatók elő egyszerűen és költséghatékonyan, ezzel tökéletes eszköz lehet a kisebb vállalkozások vagy szabadúszó tartalomgyártók kezében is. A RECnGO az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures magvető programjából kapott 250 millió forintos tőkebefektetéssel fejlesztheti tovább platformját.

Míg néhány éve alapvetéssé vált, hogy online jelenlét nélkül nem létezik üzleti siker, ma már ezt a különböző platformokra feltöltött videós tartalmak kapcsán is elmondhatjuk. Ezzel párhuzamosan rohamléptekben fejlődnek a kapcsolódó technológiák, hiszen az e-kereskedelemben vagy éppen a digitális rendezvénypiacon is sorsdöntő lehet a minőségi képi anyagok készítése, a dübörgő influenszer iparról nem is beszélve. Ezt felismerve hívta életre a RECnGO-t az Ustream-től érkező Schwarz Gábor alapító társával, Szél Gergellyel, hogy egy olyan forradalmi innovációt hozzanak az élő közvetítések piacára és a produkciós műsorgyártásba, amely költség- és időhatékonyság szempontjából is verhetetlen. Applikációjuk segítségével a felhasználók saját okoseszközeikből egy akár 6 kamerából álló hálózatot is létrehozhatnak, ezzel új dimenzióba repíthetik az élő streamingek és az időzített videós tartalmak gyártását.

recngo_termek.png

RECnGO: komplex videós szakértelem egy applikációban

A mobilos tartalomgyártás száguldó világában gyakorlatilag naponta érkeznek a fejlesztések, ráadásul az új generációk számára gyermekjáték az “élőzés” és a közösségi platformokra tölthető videók készítése. A RECnGO alkalmazása azonban nem csupán egyszerűvé és gyorssá teszi a tartalmak előállítását, de egyedülállő megoldásaival stúdióminőségű képi anyagokat hozhatnak létre a felhasználók. A videósnak elegendő letöltenie az applikációt készülékére és azt összekötni többi okoseszközével, így akár a távolból is lehetősége lesz kiválasztani a megfelelő kameranézetet, és beszerkeszteni azt az élő közvetítésbe. Ez ráadásul rendkívül költséghatákonnyá teszi az egész produkciót, hiszen nem lesz szükség további kábeles csatlakozásra vagy stream hardver eszközökre, de vágó és szerkesztő is lehet egyszerre a felhasználó – akár valós időben.

sze_l_gergely_bal_oldalt_ke_k_farmer_ceo_co-founder_e_s_schwarz_ga_bor_cro_co-founder.jpg

“Régen elmúltak már azok a napok, amikor egy rövid céges bemutatkozó videóhoz vagy online beszélgetéshez egy komplett videós vállalkozást hívtunk segítégül. A fiatalok szinte már készségszinten készítik a videókat és a streameket, mi pedig olyan eszközt szerenénk a kezükbe adni – legyen szó szabadidős vagy üzleti alapon működő videósokról –, mely még profibb tartalmak előállítását teszi lehetővé. A 6 kamerás, élőláncos megoldás mellett a RECnGO applikációval előre felvett vágóképeket vagy videóbetéteket is az élő közvetítésbe szerkeszthetnek a felhasználók, az anyagokat valós időben megoszthatják a közösségi oldalakon, de későbbi felhasználásra is félretehetik. Ezzel nem csak a minőség javítható jelentősen, de a felvételt követően a vágással töltött hosszú óráktól is elbúcsúzhatunk”  –  mondja Schwarz Gábor, a RECnGO egyik alapítója.

Tőkebefektetésből terjeszkedés: irány az angolszász piac

Habár a két alapító már 2015-ben megkezdte a közös munkát, a RECnGO 2019-ben kapta meg első körös, 50 millió forintos befektetését a Hiventures inkubációs programjának köszönhetően. Saját fejlesztésű alkalmazásuk elérhetővé vált a Google Play áruházban, és már biztos visszatérő ügyfelekként tudhattak olyan rendezvényóriásokat, mint a CESA (Central European Startup Awards). A RECnGO idén bekerült a TOP100 magyar digitális fejlesztést bemutató kiadványba, nyáron pedig értékesítési partneri együttműködést írtak alá a Catawikivel, Európa egyik legnagyobb digitális piacterével. A második születésnapját ünneplő startup ráadásul 2021-ben újabb mérföldkőhöz érkezett, ugyanis a Hiventures magvető programjából további 250 millió forintnyi tőkebefektetéshez jutott. Hogy merre vezet a mobilos élő közvetítéses piacot innováló magyar cég útja?

“Még idén szeretnénk előrukkolni a RECnGO applikáció iOS verziójával, amivel természetesen a terjeszkedés, újabb piacok meghódítása a cél. Jelenleg az USA és az Egyesült Királyság tűnik a legérdekesebbnek számunkra, szeretnénk minél alaposabban felmérni a lehetőségeinket, de abban biztosak vagyunk, hogy az iOS-re fejlesztett alkalmazás megjelenése komoly előrelépést jelent majd ebbe az irányba. Tervezünk még további verzió frissítéseket, valamint izgalmas új funkciók beépítését is. A tőkebevonásnak köszönhetően a csapatot is bővíteni tudjuk, ezzel pedig nem csak a jelenlegi B2C célcsoportunk elérését növelhetjük, hanem nyitni tudunk B2B irányba is, hogy a vállalati ügyfeleink kiszolgálását is erősíthessük”- vázolja a jövőbeli terveket Szél Gergely, a RECnGO ügyvezetője.

Vestbee and Amazon Web Services support AI startups from EMEA in AWS AI Challenge

Vestbee, the biggest online matchmaking platform in Central & Eastern Europe that connects European startups and scaleups with global VC funds, accelerators, business angels and corporates has just launched the second edition of AWS AI Challenge with Strategic Partner of the platform Amazon Web Services.

This time the spotlight will be put on innovative fast-growing companies from the whole EMEA region including Europe, Middle East, and Africa. The program aims to support AI startups solving real business problems with the product and business development, FREE AWS Credits (up to  $100 000), promotion, access to a wide global network of VC funds and selected AWS clients. Additionally, Amazon Web Services will provide infrastructure and technical support along with invitations to conferences, webinars, and cross-marketing activities. What is more, selected startups will also get the opportunity to pitch their solutions in front of global investors.


Which startups could apply?

AWS AI Challenge is looking for innovative projects with artificial intelligence (e.g. machine learning, deep learning, voice, video and image recognition etc.) which is or will be based on at least one of the Amazon Web Services technologies such as SageMaker, Forecast, Personalize, Textract, Rekognition, ComprehendMedical, Translate, Lex, Polly, Transcribe, Comprehend, ElasticInference, Kendra and CodeGuru.

aws_ai_challenge-sep-20-2021-10-06-05-50-am.png

The challenge is dedicated to both developing and existing AI solutions using Amazon Web Services infrastructure for which AWS provides additional credits, custom technical support and dedicated migration programs.

                                               The best part? All applicants benefit!

Most importantly, every AWS AI Challenge participant benefits and can become a Finalist by developing strong artificial intelligence use cases and solving real business problems, as the unique formula of the program aims to support and promote innovative tech startups. What are the evaluation criteria? The projects will be assessed by the board of business and technology specialists according to their innovation, business support, sellability, complexity, worldwide impact and AWS Data Analytics usage. The good news is, that there is no limit for Challenge Finalists. Startups with the highest scores will be singled out in Challenge Top 10 and get the Master title!

How to apply?

 

Candidates should apply to the AWS AI Challenge here via Vestbee platform before 29th October 2021.

For more information about AWS AI Challenge visit: https://vestbee.com/aws-ai-challenge

Címkék: AI AWS Vestbee

Szeptember 26-ig lehet jelentkezni a CEU inkubációs programjába

A CEU InnovationsLab idén ősszel is elindítja a startupokat támogató egyéves inkubációs programját. A nemzetközi kapcsolatrendszerrel rendelkező inkubátorház az egyéni szakmai mentorálás, a vállalkozói know-how és a kapcsolati tőke mellett befektetőkkel való találkozást is kínál a program résztvevőinek.

Ötödik alkalommal indítja el a Közép-európai Egyetem (CEU) keretében működő CEU InnovationsLab (CEU iLab) a startup ötleteket felkaroló őszi kohortját. A 2016 óta működő CEU iLab a fiatal vállalkozásokat segíti, szakmai támogatást nyújtva az ötlettől az üzleti életképességig. A 2021 októberében induló inkubációs program elsőszámú célja, hogy felkészítse a vállalkozókat az üzleti élet kihívásaira, miközben folyamatos mentorálással, visszacsatolással és a legkorszerűbb nemzetközi módszerekkel támogatja a programban résztvevő csapatokat.

„A magyar és a közép-kelet-európai startup ökoszisztéma legnagyobb kihívása az, hogy olyan képességeket fejlesszen ki, amelyek folyamatosan, jelentős mennyiségű, innovatív és jelentős társadalmi hatást kiváltó startupot eredményeznek. A CEU iLab küldetése, hogy hozzájáruljon a nagyszámú, magas színvonalú, gyorsan növekvő és társadalmilag felelős startupok létrehozásához.  A közép-kelet-európai régióban nincs hagyománya a vállalkozói oktatásnak sem a közép-, sem a felsőfokú oktatásban. A felsőoktatásból hiányzik a megfelelő készségekkel és innovációs képességgel rendelkező tehetségek következetes kinevelése. A CEU InnovationsLab visszahozza a vállalkozói oktatást és a projektgyorsítást oda, ahová való: a felsőoktatásba.” – mondta el dr. Kozma Andrea, a CEU iLab igazgatója.

ilab_mood_logo.jpg

Az idáig 8,5 millió euró összegű tőkebevonással, a csapatok révén 250 munkahely megteremtésével és több mint 300 résztvevővel rendelkező inkubátorház a csapatok számára az egyéni és képességfejlesztő mentorok, illetve folyamatos nyomon követés mellett lehetőséget biztosít a CEU releváns kurzusain való részvételre is. A programban résztvevők az egyéves időszak alatt a CEU iLab közösségi irodáját és annak eszközeit is használhatják, valamint részt vehetnek az ökoszisztéma fontosabb rendezvényein, ahol helyi és globális kockázati tőke-befektetőkkel, angyal befektetőkkel és más potenciális pénzügyi szereplőkkel is találkozhatnak.

A CEU InnovationsLab inkubációs programja ingyenes és mindenki számára nyitott. Szeptember 9-én közelebbről is meg lehet ismerni a programot: az iLab a CEU Nádor utcai épületében és online is várja az érdeklődőket az inkubációs programot bemutató estjére, melynek Facebook eseménye itt található: facebook.com/events/2767900803509352/

Az októberben induló kohortra 2021. szeptember 26-ig online lehet jelentkezni a CEU iLab oldalán.

A jelentkezési feltételekről és a programról részletesebben szintén az iLab weboldalán lehet olvasni: https://www.ilab.ceu.edu/incubation

Elstartolt a Novartis Digital Health Startupverseny, szeptember 12-ig várják a pályázatokat!

Ötletfázisú és már működő megoldással bíró csapatok jelentkezését egyaránt várják

A világ egyik legnagyobb gyógyszeripari vállalata, a Novartis magyar digitális egészségügyi innovációk számára startupversenyt hirdet. A Digital Health Startupversenyre ötletekkel és már működő megoldásokkal is várják a pályázatokat. A megmérettetés keretében elsősorban két kihívásra keresnek digitális megoldást: egyrészt az orvos-beteg találkozók adminisztrációs terheinek csökkentésére, másrészt a szklerózis multiplex (SM) betegség korai felismerésének elősegítésére. A nyertes csapat projektje megvalósításában együttműködhet a Novartis-szal, 3 millió forint összértékben médiamegjelenést, valamint az MFB csoporthoz tartozó Hiventures-től gyorsított eljárás keretében befektetési lehetőséget kap. Az előzsűrizés során kiválasztott 6 döntős startup a szeptember 30-i Digital Health Summit konferencián személyesen mutathatja be projektjét a zsűrinek. A jelentkezés határideje 2021. szeptember 12.  

A svájci központú Novartis, a világ egyik vezető gyógyszeripari vállalataként nagy hangsúlyt fektet a tudományos alapokon nyugvó innovációra, mellyel a társadalmi szempontból legnagyobb kihívást jelentő egészségügyi problémák leküzdésére keresi a választ. A gyógyszeripari vállalat már számos áttörő jelentőségű kezelést fedezett fel és fejlesztett ki, továbbá töretlenül azon dolgozik, hogy új módszerek felismerésével ezek a lehető legtöbb emberhez jussanak el.

A Novartis keresi azokat az együttműködési lehetőségeket, melyek keretében a technológiai ökoszisztéma szereplőivel közösen fejleszthet ki, vagy skálázhat fel olyan digitális megoldásokat, melyek elősegítik a betegek életminőségének javítását és életkilátásainak meghosszabbítását. A vállalat ebben a szellemiségben hirdeti meg a Novartis Digital Health Startupversenyt, melyre egészégügyi területre fókuszáló, akár ötletfázissal, akár működő megoldással rendelkező csapatok, vállalkozások jelentkezését várja.

digital_health.jpg

Digitalizációval a gördülékenyebb betegellátásért

A versenyt több valódi, fennálló probléma hívta életre. Köztudott, hogy a magyar orvosok a szakrendelőkben töltött idejük jelentős részét adminisztrációra fordítják. Ennek oka többrétű, ilyen például, hogy az adatok különböző helyeken és formában (online/offline) érhetők el, egy részük a betegeknél, míg más részük a kórházi rendszerek valamelyikében vagy az EESZT-ben (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) találhatók, ezért komplex feladat és sok időt vesz igénybe az információk szintetizálása. A betegekkel történő, jellemzően ismétlődő, a konkrét állapotukra vonatkozó kérdések és az ezekre adott válaszok rögzítése is sok időt vehet igénybe.

A Novartis Digital Health Startupverseny keretében olyan megoldásokat keresnek, amelyek az orvos-beteg találkozók gördülékenyebbé tételét célozzák meg.

A verseny másik fókuszpontja a Novartis egyik fő terápiás területét, a szklerózis multiplex (SM) betegséget érinti. Ezzel kapcsolatban nagy kihívás a betegség előrehaladásának időben történő felismerése, így erre keres a vállalat digitális megoldásokat.

A két (egymástól függetlenül pályázható) kiírás részletei itt találhatóak meg.

Szakmai bemutatkozás, nívós zsűri, értékes díjak

A pályázóknak 2021. szeptember 12-ig van lehetőségük jelentkezni a Novartis Digital Health Startupversenyébe. Az előzsűrizés során előre meghatározott szempontrendszer alapján kerül kiválasztásra a 6 döntős, akik a szeptember 30-i Digital Health Summit konferencián kapnak lehetőséget projektjük személyes bemutatására a magyarországi egészségügyi szakma kiemelkedő szereplői és a zsűri előtt. A 8 perces startup pitch előadást követően zsűrikérdések, majd kiértékelés következik, a versenyzők végül pontrendszer alapján kerülnek minősítésre. A versenyt az a projekt nyeri, amelynek a legmagasabb pontszámot ítéli meg a zsűri.

A Novartis Digital Health Startupverseny zsűrijét nívós szakemberek alkotják: Albrecht Ottó, a Cashline Investments vezérigazgatója, Varga-Tarr Sándor, a Hiventures Inkubációs befektetési programjának befektetési igazgatója, Kölkedi Krisztián, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) főosztályvezetője, valamint Rákóczi Tamás, a Novartis Digital Lead-je.

Az első helyezett startup értékes nyereményekben részesül. A nyertes projektje megvalósításán együttműködhet a Novartis-szal, illetve 3 millió forintnyi médiamegjelenést nyer a Webbeteg.hu-tól, a Házipatika.com-tól és az Azonnali.hu-tól, valamint a Hiventures által, gyorsított eljárás kereteben megvalósuló befektetési lehetőséget kap.

A konferencián a Startupverseny programjához igazodva izraeli startupok érkeznek Budapestre, valamint magyarországi startupok vezetői is részt vesznek egy-egy panelbeszélgetésen. A befektetői oldalról pedig dr. Szűcs Gergely beszél a Cashline Investments-től az egészségügyi befektetések irányairól, valamint ismert magyar kockázatitőke-befektetők ismertetik az egészségügyi befektetések területén szerzett tapasztalataikat.

A Novartis Digital Health Startupversenyről további információt a rita.molnar@ap.hu e-mail címre küldött levélben kérhetnek az érdeklődők, jelentkezni egyoldalas bemutatkozó anyag (one pager) ugyanerre a címre történő beküldésével 2021. szeptember 12-ig lehet.

Budapest-based AerinX and VD Gulf launch partnership to implement innovative aircraft maintenance technology

AerinX in cooperation with VD Gulf as a leading independent MRO company in the Middle East region will apply mixed reality-based system following a successful pilot

The total size of the market of high-tech digital MRO solutions is projected to grow from USD 606 million in 2020 to USD 1,809 million by 2030 meaning an average annual growth rate of 11% according to experts. AerinX is aiming to be a major player in this fast-developing segment. As an important milestone, the innovative company has agreed on a partnership to implement its mixed reality-based aircraft maintenance solution with Sharjah-based VD Gulf, with the base maintenance facility at Sharjah International Airport.  

The economic difficulties experienced by the aviation sector induced by COVID-19 urge MRO companies to introduce digital solutions which enhance efficiency and productivity. For companies that can provide their partners with more efficient and more state-of-the-art services, can achieve considerable competitive advantage after the large-scale global relaunch of passenger air traffic.

aeirnx_vd_gulf.JPG

The first product of AerinX is a mixed reality (MR) based software which makes external surface inspections on aircraft faster, simpler, more precise, and better-documented. The ground-breaking technology helps maintenance engineers identify damages precisely and accurately and reduces maintenance downtime and costs for the customer. The high-tech system project frames, stringers, and previous damages on the aircraft with advanced computer vision. Moreover, it automatically registers newly discovered damages and determines their exact location. The AerinX software also facilitates damage assessment with a preloaded manufacturer SRM database.

A significant milestone of the international market launch of the high-tech product was the successful pilot project conducted in Dubai, within the frameworks of which VD Gulf tested the AerinX system under real-life industry circumstances. Both parties were satisfied with the Early Adopter Programme, and as a result they decided to continue their partnership with a new agreement to implement the innovative solution at the Sharjah-based MRO fully.

aerinx_staff.jpg

Not even COVID-19 could crush the wave of digitalization

The economic crisis caused by COVID-19 has accelerated digitalization in several sectors, including the aircraft maintenance industry. Players in the segment have invested in information technology development projects and sought efficiency-enhancing technology solutions for years, even preceding the outbreak of the pandemics. The virus situation accelerated digitalization. According to experts, the MRO software market in aviation is estimated to be USD 6.9 billion in 2020 and is projected to reach USD 8.0 billion by 2025. The key market players in the MRO software market in aviation are such giants as IBM, SAP, or GE Aviation. Besides them, an increasing number of smaller, agile, innovative companies are entering the market with their developments, mainly in the field of IoT, AI, Big Data, blockchain or mixed/augmented or virtual reality.

aerinx_system.jpg

“Based on our calculations, the use of our software can save 400 days of hangar capacity, 9500 engineering hours, and gain 4 million USD extra profit on average for a company with 10 narrow-body hangar bays capacity. We are delighted to be able to test our technology at two major regional players since we conducted successful pilot projects at VD Gulf and at our strategic partner in Hungary. As a result, we continue our partnership with both companies”highlighted Bence Kiss, Co-founder, and CEO of AerinX.

AerinX conducts advanced negotiations with other international companies, due to which their high-tech solution is expected to be implemented at major market players in the European Union, Hong Kong, and the United States.

“Our objective is to have our system implemented at about half a dozen international partners by the end of this year” – added Bence Kiss.

AerinX also prepares for a funding round within the coming months involving an international strategic investor to accelerate its global market penetration.

Codecool Receives EUR 7 million Investment and Continues European Expansion

Codecool, one of the top programming schools and IT Talent Hubs in Central Europe has closed an investment round of EUR  7 million. The company, which offers a revolutionary model for training IT specialists, through its 3 to 12-month courses, plans further expansion and product development, supported by its new VC partner Integral Venture Partners and its earlier investors Lead Ventures and PortfoLion Capital Partners. The programming school will also open two new campuses in Central Europe this year.

The challenge created by the labour shortage in the IT sector will persist and further intensify in the forthcoming years. According to estimates, in 2020, there were about 825,000 vacant positions in the information and communications technology sector in the EU, based on the European Commission’s data. More than half (58%) of the businesses in the industry claimed that it was challenging for them to find IT professionals with the right skills. Labour shortage in the tech industry may jeopardise the competitiveness of businesses, and therefore, overall economic development.

On top of that, Central Europe has evolved to be one of the most attractive IT outsourcing destinations for the U.S. and Western European partners, matching traditional IT offshoring and outsourcing hubs like India or China, in key aspects such as service quality, work reliability, knowledge and innovation. The growing demand for up-to-date, practice-oriented IT specialists in the region also contributes to this trend.

A solution to these challenges is to improve and support alternative IT training programs, besides traditional university courses. The opportunities created by the demand for new forms of education have already been recognised by investors, too. Based on an analysis by Dealroom, the value of new capital investments in EdTech increased by 94% in 2020, reaching USD 13 billion.

coder.jpg

Targets by 2025: more than ten campuses, thousands of graduates a year and dozens of corporate training programs

Codecool – founded by Hungarian businessmen in 2014 – completed its third successful investment round by its EUR 7 million agreement concluded with Integral Venture Partners, with financial advisory support by Clairfield. With the EUR 12.5 million capital raised so far in total, Codecool matches up in investments with top European actors on the IT education market (Ironhack: EUR 22m, Le Wagon: EUR 16m). At present, the programming school operates campuses located in Hungary, Romania and Poland, and over 1,000 of its graduates work in tech across Europe.

“The investment enables us to continue our European expansion. We’re planning to enter two new markets this year - we consider Austria, Serbia and Bulgaria. Our target is to operate more than ten Codecool campuses by 2025,” says CEO of Codecool József Boda. “Expansion, however, does not only mean increasing the number of our schools. Further developing our corporate re- and upskilling courses are also in our focus. Our experience shows that executives are increasingly open to train or reskill their existing employees, as it is often time-consuming and costly to find new experts with appropriate skills on the labour market.”

At the same time, Codecool is also continuously extending the range of its open courses. In addition to its full-stack course with a job guarantee, specialised 3 to 4-month online IT courses were added to the portfolio of the school last year. In line with the demands of the labour market, further training programs are under development. In 2025 the target number of graduates from the programming school will increase to several thousand per year.

“Codecool supports a fundamental, long-term macro and labour market trend – the promotion of digitalisation and the increasing significance of programming skills – through a unique and flexible business model. This model puts equal emphasis on the training of high-quality coders, and the fast and effective satisfaction of corporate demand for human resources. These, together with the regional coverage and the expansion plans make this company especially attractive for Integral Group and its investors, as education is one of our key focus fields” -concluded Investment Executive of Integral Venture Partners, Ádám Szalai.

“In offering 12-month long intensive and practice-oriented programming courses, Codecool has currently no competitor in the Hungarian market. The method is proven: 98% of the more than 1,000 Codecool graduates have already landed an IT job” highlights Ábel Galácz, CEO of Lead Ventures, funded by MOL and MFB invest (which are also founders of Enter Tomorrow venture capital fund). According to the investor, Codecool's market outlooks are even brighter considering that Hungarian higher education cannot deliver the necessary number of IT professionals, even with an increased capacity.

“As the very first institutional investors of Codecool, we have known the team for years now, and our trust in them has always been very strong. They were able to react quickly and effectively during the pandemic, which is the essential characteristic of a successful scale-up. And they are a key player in EdTech (education technology), which is one of the hottest sectors today. Impacted by the recession, a lot of people feel the need, or are even actually forced in some unfortunate cases to start new careers and further develop their skills. Consequently, we strongly believe in further growth” - added Zsolt Mihály, Investment Manager of PortfoLion Capital Partners.

International contribution to the development of digital skills

In the Autumn of 2020 Codecool, together with leading large, multinational corporations like Amazon Web Services and Adecco, started the development of a new, EU-level software development skills strategy and curriculum, as founder of European Software Skills Alliance. Via the Alliance, the experience of the school in the field of training software developers will not only influence the training of IT professionals in the region, but also on the entire continent.

Last year, the achievements of Codecool were also recognised by a top IT forum: the Amsterdam-based The Next Web listed Codecool among the 20 most exciting European companies on its Tech5 list collecting the most promising scale-up companies.

Egy cég túlélése múlhat azon képes-e beazonosítani kulcsmunkavállalóit – Az adatok nem hazudnak!

A precíz teljesítményértékelés fontosabb, mint valaha – erre nyújt adatalapú megoldást most ingyenesen a CX-Ray

Tíz munkavállalóból csak kettő érzi úgy, hogy a teljesítményének értékelése és a munkaadójától kapott visszajelzés megfelelő motívációt jelent és kimagasló munkavégzésére ösztönzi - derül ki a Gallup Intézet korábbi nemzetközi felmérésből. Ez az adat lesújtó és jól jelzi, hogy egy cégnek kiemelten kell kezelnie a munkavállalói teljesítmény értékelést. A jelenlegi helyzetben ez még inkább igaz, hiszen csak azok a vállalatok fognak győztesen kikerülni a válságból, amelyek be tudják azonosítani kulcsmunkavállalóikat, és rájuk összpontosítva, velük együtt képesek hatékonyságukat növelni – hívta fel a figyelmet Hári Péter, az adatalapú HR-tech megoldásokat fejlesztő CX-Ray ügyvezetője.

A munkahelyi teljesítményértékelés még sok esetben méltatlanul mostohagyereknek számít nemcsak hazánkban, de nemzetközileg is. Jól mutatja ezt a Gallup Intézet korábbi átfogó, nemzetközi felmérése is, mely meglepő statisztikai megállapításokat tett. Hiszen például csak a munkavállalók hetede érzi úgy, hogy a munkadójától kapott teljesítmény értékelés inspirálóan hat és jobb teljesítményre ösztönzi.

A vállalati hatékonyság a koronavírus-helyzet negatív gazdasági hatásai miatt égető kérdéssé vált. Hazánkra ez még inkább igaz, hiszen a legfrissebb európai uniós adatok szerint már Románia is megelőzte hazánkat munkatermelékenységben. (Ebben rangsorban az EU 27 tagállamából Magyarország a 25. pozíciót foglalja el, csak Bulgáriát és Lettországot előzve meg.)

teljesitmeny_ertekeles.jpg

A kulcsmunkavállalók húzzák a céget

De mit tehet egy magyar vállalkozás a jelenlegi helyzetben annak érdekében, hogy rövid távon növelje hatékonyságát? „A kulcsmunkavállalók beazonosítása létfontosságú. Hiszen a legjobban teljesítő kollégákra lehet építeni, ők lehetnek képesek átlendíteni a céget egy-egy nehéz szituáción is. Ha őket egy cég meg tudja tartani és megfelelően motiválni tudja, az már nagy lépés siker felé. Ebben nagymértékben segíthetnek a modern, technológiára épülő teljesítményértékelő rendszerek” – hívta fel a figyelmet Hári Péter, az adatvezérelt HR-tech megoldásokat kínáló CX-Ray ügyvezetője.

Egy több mint 3000 cég megkérdezésével végzett MNB kutatás szerint – melyet áprilisban publikált a jegybank – a cégek két ötödének fog idén nehézséget okozni a bérek kifizetése. Éppen ezért sajnos számos vállalkozás kényszerült és kényszerülhet létszámleépítésre a költségcsökkentés jegyében. Ebben a tekintetben még inkább felértékelődik az objektív teljesítményértkelés, és a kulcsmunkavállalók beazonosítása, hiszen az ő megtartásukon a cég túlélése múlhat.

Adatalapú és valóságvezérelt vezetői döntésekre van szükség

A korábbiaknál tehát ma még fontosabb, hogy a cégek a fontos döntéseiket adatokra alapozzák, és a szubjektív értékelésből fakadó torzítást minél inkább kiküszöböljék. A CX-Ray által fejlesztett adatalapú teljesítmény értkelő rendszer abszolút objektíven képes értékelni a kollégák teljesítményét. A hálózattudomány és az adattudomány vívmányait ötvöző megoldást, a koronavírus járvány elleni gazdasági védekezés jegyében a CX-Ray év végéig 100 hazai vállalat részére ingyenesen rendelkezésre bocsátja.  A program iránt hatalmas az érdeklődés, már csak mintegy két tucat szabad hely érhető el.

süti beállítások módosítása