Öt magyar cég a világ egyik legnagyobb startup fesztiválján
Öt magyar innovatív vállalkozás vehet részt a világ egyik legnagyobb startup fesztiválján, a South by Southwest (SXSW) Interactive-on az Egyesült Államokbeli Austinban március 10-16. között. A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) InnoTrade programja a cégek számára az eseményhez kapcsolódó tréningen, startup versenyen és nemzetközi kiállításon is részvételi lehetőséget biztosít.
Tíz éve ad otthont Texas állam fővárosa, Austin a világ egyik legnagyobb startup fesztiváljának a South by Southwest-nek (SXSW). A rendezvényen több tízezer látogató, köztük több száz startup vesz részt a világ minden tájáról. „A South by Southwest kiváló lehetőséget teremt a magyar startupok számára az üzleti és befektetői kapcsolatépítésre, illetve ügyfélszerzésre. Hiszen az esemény az Egyesült Államok legjelentősebb befektető cégeit és a legnagyobb nemzetközi technológiai vállalatok képviselőit vonzza a városba” – fogalmazott Sebastian Tamás, a Magyar Nemzeti Kereskedőház innovációs igazgatója.
(Réti Virág, a Cabsolutely vezetője átveszi a díjat- fotó: Design Terminál/MNKH )
Virtuális valóság szoftvertől a taxi alkalmazásig
A rendezvényen Magyarországot az innovatív ötletek megosztását lehetővé tevő Be-novative, a taxi társaságok számára „diszpécser” alkalmazást kifejlesztő Cabsolutely, a virtuális valóság és 3D tervezőszoftvert fejlesztő Leopoly, a profi fotósok számára a fényképválogatásban támogatást nyújtó Picturio, és az audiovizuális médiatartalmak előállításához kapcsolódó produkciós szoftvert kínáló TimeNote képviseli.
Egy millió dollár összdíjazású startup verseny
A magyar csapatok számára a fesztivál keretében kiemelkedő jelentőséggel bírt az austini International Accelerator által szervezett startup verseny, melyen összesen 100 nemzetközi innovatív vállalkozás vett részt. A megmérettetés első három helyezettje egyenként több mint 300 ezer dollár értékű akcelerációs programban vehet részt az Egyesült Államokban. A legjobb magyar eredményt hetedik helyével a Cabsolutely érte el, mely számos amerikai befektető érdeklődését is felkeltette. A versenyt megelőzően a magyar startupok professzionális prezentációs tréningen vehettek részt nemzetközi mentorok szakmai támogatásával.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) InnoTrade programjának célja, hogy keresletvezérelt modellt követve a világpiacon jelentkező innovációs szükségletekhez keressen és közvetítsen magyar megoldásokat. Arra is nagy hangsúlyt helyezünk továbbá, hogy becsatornázzuk, integráljuk a magyar vállalkozásokat a világ legjelentősebb innovációs központjainak üzleti vérkeringésébe” – fűzte hozzá az innovációs igazgató.